Campagne Kanselarij: Eigenzinnig fenomenaal
Zoals u misschien al vernam via de pers, lanceerde de Kanselarij van de Eerste Minister, op 18.04.2017 een nieuwe campagne onder de naam ‘eigenzinnig fenomenaal’ (autrement phénoménale, einzartig phänomenal, uniquely phenomenal). Deze grootse communicatiecampagne wil België positief in de schijnwerper plaatsen, zowel in België als in het buitenland. De campagne is opgebouwd rond 99 goede redenen om België te bezoeken of om er te investeren.
De campagne, die twee jaar zal lopen, zet alle buitengewone Belgische attracties, evenementen, verwezenlijkingen, enz. in de schijnwerpers en dit op een humoristische, bescheiden manier. Ze heeft als doel de troeven van België te belichten en de fierheid Belg te zijn te vergroten. Ze wordt uitgerold in België, de buurlanden, China, Canada, Japan en USA.
Naast de bijhorende website, werd ook een Facebookpagina en een Twitteraccount gelanceerd. Er is ook een speciale app met Belgische emoji’s en een fotofilter.
In een eerste fase wordt de campagne binnen België uitgerold, daarna ook in het buitenland.